הסוד הכמוס של האנשים הטובים

לפני 2000 שנה בערך חי בארץ הזאת איש אחד ושמו ישוע. הוא היה בן של נגר אלמוני מעיירה קטנטונת (אבל עם נוף מדהים)  בשם נצרת, ושום דבר בסיפור חייו ואפילו בסיפור מותו לא היה יכול לבשר שביום מן הימים הוא יהפוך לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה האנושית. אלא אם כן מבינים מה באמת הופך אנשים לדמויות כאלה. 

ישוע מנצרת לא הפך לדמות המרכזית בדת שכשליש מתושבי כדור הארץ מאמינים בה, בזכות הניסים המיוחסים לו, וגם לא בגלל האמונה שהוא קם לתחיה או שהוא נולד מרוח הקודש. כל אלה נעשו חשובים רק בסופו של התהליך. מה שהתחיל את התהליך הזה היה צרוף נסיבות מוזר וגם עוד משהו שאחזור אליו בסוף המאמר. לפני זה צריך להתחיל מההתחלה, או בעצם מסוף ההתחלה.

מה קרה בירושלים, סביב חג הפסח של שנת 33 לספירה?

כדי להבין את הסיפור של ישו והנצרות, ואת מה שבאמת צריך ללמוד ממנו, יש לחזור לאותם ימים שסביב הפסח של שנת 33 לספירה ולארועים סביב משפטו, מותו וקבורתו של ישו. ככל שאנחנו מתקדמים בהבנה ההיסטורית הנכונה של אותם ארועים, כך מתבלטת לגביהם עובדה אחת יותר מהכל והיא שלא היתה שם כמעט דרמה. למעשה אם הכל היה הולך למישרין, לא הייתה שם דרמה בכלל. אלא שמשהו השתבש בנסיון להפוך את מותו של ישו הנוצרי לעוד חיסול של מטרד קטן, מאלה שהיו מפריעים מפעם לפעם לקיומו של השלום הרומאי, ודי היה בשיבוש הקטן הזה כדי להפוך את הקערה על פיה וליצור דרמה גדולה מאוד.

ישו הגיע עם תלמידיו לירושלים בשבוע שלפני חג הפסח. הדעה הרווחת היום בקרב ההיסטוריונים היא שהוא ידע היטב שבסוף אותו שבוע הוא ימות. ישו, כך נראה, החליט להקריב את חייו כדי למנוע מרד ברומאים שלהבנתו היה ממית אסון על היהודים. הלחצים עליו לעמוד בראש מרד כזה הלכו וגברו ככל שהפופולריות שלו והאגדות שנרקמו סביבו תפסו תאוצה. ישו לא רצה בכך לא רק בגלל שהאמין שמרד כזה ייכשל, אלא גם בגלל שהוא לא היה בעל שאיפות פוליטיות. מה שהניע אותו היה שאט נפש מהשחיתות וחוסר המוסריות של ההנהגה הכוהנית בירושלים. ישו האמין שהניצוץ האלוהי שקיים בכל אדם צריך להשאר ברשותו משום שכל בני האדם הם ילדי האלוהים. תפיסה שעמדה בסתירה מוחלטת לתפיסה הכוהנית שעל פיה המאמינים צריכים להפקיד את הניצוץ האלוהי שלהם בידי הכוהנים. ישו לא רצה להיות מלך היהודים אלא להחזיר להם את האמונה בכוחו של האדם הפשוט.

קיפא הכוהן הגדול חשש מאוד מישו ומהאלטרנטיבה האמונית שהציע, אבל הוא פחד אפילו יותר מכך שישו יהפוך לקדוש מעונה. גם קיפא חשש ממרד ברומאים ולהבדיל מישו האמין שמותו של האחרון עלול דווקא לעורר מרד כזה.  מי מהם צדק? המרד פרץ רק כמעט 40 שנה מאוחר יותר ולמותו של ישו לא היה שום קשר אליו. כך שמותו של ישו לא מנע את המרד וגם לא גרם לו. איך הושגה התוצאה הנייטרלית הזאת? בואו נמשיך לחשוף את הסיפור וכך זה יתגלה.

הצלע השלישית בסיפור שלנו הוא פונטיוס פילאטוס, הנציב הרומי. פילאטוס רצה רק דבר אחד והוא הדבר היחיד שהרומאים רצו באותו הזמן. הוא רצה שקט. הוא רצה שהמיסים ימשיכו לזרום לרומא ושיגידו שהוא נציב טוב. לכן התוכנית של פילאטוס היתה לחסל את ישו בשקט באופן שייראה כאילו מישהו מתלמידיו, או אדם אחר אך בכל מקרה יהודי רצח את ישו. באופן כזה, כך קיווה, יעבור כל העניין בשקט, במיוחד כשיתברר שישו אינו אלא בן תמותה רגיל שלא היה מסוגל אפילו למנוע מאחד מבני עמו לרצוח אותו.

אבל התוכנית של פילאטוס השתבשה משום שישו ידע עליה. אולי מישהו סיפר לו ואולי הוא הבין בעצמו מה פילאטוס זומם. ביום חמישי, ערב-ערב הפסח, ישו התכנס עם תלמידיו בגת שמנים אך דאג שאחד מהם – יהודה איש קריות, יצא ויביא אתו חילים רומאיים ואזרחים מתושבי העיר, כדי להסגיר את ישו לכהן הגדול. קיפא נאלץ לקבל את "המתנה" כי הבין שבכך הוא מונע מעצמו מבוכה גדולה, שהרי לא ייתכן שהכהן הגדול לא יגן על יהודי הנמצא בסכנת הוצאה להורג. קיפא, שהיו לו מן הסתם ענינים יותר חשובים לעסוק בהם לפני הפסח, נאלץ לכנס באישון לילה את הסנהדרין בנסיון לזכות את ישו ולשים קץ לכל הפארסה המביכה. הוא ניסה לשכנע את ישו לחזור בו מהתרסתו כלפי הכוהנים ולהתחייב שיתנהג יפה מעתה והלאה אבל ישו סירב.

משפת הדיבור של ישו במעמד הזה, וגם לאחר מכן כשנשפט על ידי פילאטוס, שעתה לא היתה לכהן הגדול כל ברירה אלא להסגיר אותו אליו, ניתן היה להתרשם שישו רואה את עצמו כבן האלוהים וכבעל תכונות אלוהיות בעצמו. כנראה שישו לא האמין בכך באמת אלא רק השתמש בלשון הזאת כדי להתגרות בכהון הגדול ובנציב הרומאי. הוא רצה כאמור, להיות מוצא להורג. העניין הוא שגם עתה, האינטרס של כולם היה שזה יקרה יחסית בשקט ובאופן שלא יעורר מרד של היהודים. התפתח משחק מוחות מורכב שבסופו היה נראה שידו של פילאטוס על העליונה. ישו נצלב במהירות באותו היום ומת על הצלב לפני כניסת החג. הוא נקבר קבורה זמנית במערה ליד מקום הצליבה, ממנה הועברה גופתו למערת הקבורה של משפחתו  במוצאי החג.

זה מה שכנראה ארע וכל הסיפורים הדרמטיים שמוכרים היום סביב סיפור צליבתו של ישו, ובמיוחד סיפור חזרתו הניסית לחיים, מאוחרים במאות שנים לארועים האמיתיים. זה לא צריך להפתיע כאשר אנחנו יודעים כיצד סיפורים כאלה מתפתחים. זו כמובן לא היתה הפעם הראשונה וגם לא האחרונה שסיפור בנאלי לכאורה הפך למיתוס.

מאתיים שנה מאוחר יותר, ארמגדון, או כלא מגידו בשבילכם

בקיץ של שנת 2005, ביקש השב"ס מרשות העתיקות לבצע סקר ארכיאולוגי  בשטח שנועד להקמת אגפי כליאה חדשים בכלא מגידו. בחפירות שנעשו במקום נמצא ממצא מדהים – כנסייה מראשית המאה ה-3 לספירה. למעשה, זו הכנסייה העתיקה היותר המוכרת כיום. בריצפת הפסיפס של הכנסייה נמצאה כתובת המוקדשת לקצין בצבא הרומי, גאיאנוס שמו, שתרם חלק מהכספים להקמתה. הממצא הזה מלמד שכמאתיים שנה אחרי צליבתו של ישו, הייתה האמונה בו ובטיבו האלוהי ( כפי שעולה מכתובת אחרת בפסיפס שבה מוזכרת אישה בשם אקפטוס, "אוהבת האל שתרמה את המזבח לאל ישו קריסטוס – כזכרון" ), נפוצה בקרב חיילי הצבא הרומאי. ממצאים שונים שנמצאו ברחבי  האימפריה תומכים גם הם בעובדה זו. על פי האמונה הפגאנית הרומית, האלאה אחרי המוות הינה זכות שהייתה שמורה אך ורק לקיסרים, ולכן לא קשה להבין איזה סיכון לקחו אותם חיילים באמונתם בישו. סביר מאוד להניח שאילו הדבר היה מתגלה, הם היו מוקעים ככופרים ומצאים להורג. אלא שעד להפיכת הנצרות לדת הרשמית של רומא בידי הקיסר קונסטנטין, בשנת 313 לספירה, הייתה הפופולריות של הנצרות בקרב חיילי הצבא לכח שלא היה ניתן להתנגד לו, וסביר להניח שהיה לכך חלק חשוב בהחלטתו של קונסטנטין לנצר את רומא.

מה בעצם קרה פה? כנראה שחיילים רומאיים שהיו נוכחים במעמד משפטו של ישו, הבינו את דבריו הפרובוקטיביים באותו המעמד, כאישור לאמונתו של ישו בתחית המתים  והתחילו להפיץ את הבשורה. לפני המאה הראשונה לפני הספירה, היה הרעיון של תחית המתים בלתי מוכר בקרב הרומאים הפגניים, אלא שלאט לאט הוא החל לחלחל לאמונה הרומית, בהשפעת דתות אחרות ובינהן היהדות.  אין זה פלא שלחיילים הנמצאים בסכנת מוות הייתה משיכה גדולה לרעיון. האומנה בישו ובנצרות, הייתה מסגרת נוחה לכלול בתוכה את האמונה בתחיית המתים, במיוחד ככל שהלכה והתגבשה האמונה בתחייה הממשית של ישו. יוצא איפה שסדרה של אי הבנות סביב נסיבות משפטו, מותו וקבורתו מחדש של ישו, הם שהציתו את התהליך שהביא להפיכתה של הנצרות לדת חדשה וכה חזקה. אבל האם באמת זהו כל הסיפור?

הסוד הכמוס של האנשים הטובים

אז מה היה לנו שם? איש צנוע אחד, בן של נגר מנצרת, תקופה אפלה המאופיינת בשחיתות מוסרית ותחילת תסיסה לקראת מרד ביהודה, חיילים רומיים שרוצים להאמין בתחיית המתים, ושלום רומאי אחד שעומד למבחן. אם תוכניתו המקורית של פילאטוס הייתה יוצאת לפועל, ישו היה נרצח בגת שמנים, תלמידיו או יהודים אחרים היו מואשמים ברצח והכל היה נגמר בשקט. תחת זאת קיבלנו סיפור על צליבה, חזרה לחיים, האשמה קולקטיבית של היהודים בנסיון להרוג את המשיח ואלפיים שנה של אנטישמיות. אבל בתוך כל הפיאסקו הזה מסתתר גם משהו מופלא. משהו שהוא ההסבר האמיתי לאופן שבו הפך ישוע מנצרת למרכז אמונתם של כמעט שליש מבני האדם החיים כיום. המשהו הזה הוא הסוד הכמוס של האנשים הטובים

אחד הסיפורים הכי יפים בברית החדשה מספר שישו ראה יום אחד חבורה של גברים שהוציאו אישה נואפת לסקילה. ישו אמר להם, "מי שהוא טהור לבב ולא חטא אף פעם, שיתכבד ויזרוק את האבן הראשונה". כמובן שאף אבן לא נזרקה. הסיפור הזה מדגים עד כמה אנחנו רוצים להיות "בסדר" ומוקעים את זולתינו אם אנחנו חושבים שהוא או היא "לא בסדר", כאילו שה-"לא בסדר" של הזולת מזהם את ה-"בסדר" שלנו. הנצרות לקחה את הרעיון הנכון הזה לשני כיוונים סותרים בבת אחת. הראשון הוא הרעיון שכולנו חוטאים, שהוא בעצם אותו רעיון ישן ושחוק שנמצא בבסיסן של כל הדתות ומנהגי הפולחן השונים שלהן, אבל השני – וזה בעצם עושה את כל ההבדל – הוא הסיבה האמיתית לעשיית טוב. כי מה זה בעצם לעשות משהו טוב? לעשות משהו טוב זה לעשות משהו למען האחר רק משום שהוא ביקש זאת. מעשה טוב אינו "להכריח את הזקנה לחצות את הכביש". מעשה טוב הוא עזרה למי שזקוק לה, בלי תנאים ובלי תרוצים. ישו לא התעמת עם הגברים שהוציאו את אותה אישה מסכנה לסקילה בגלל שהם לא היו "בסדר". למעשה בהתאם לנוהג באותה התקופה הם היו לגמרי "בסדר". ישו התעמת איתם כי זה היה הדבר הטוב לעשות.

כאשר הסיפורים שנרקמים סביב אדם הם כאלה, הוא יזכה להרבה יותר הקשבה ואימפקט מאשר מישהו שהוא רק "בסדר". גם אם ה-"בסדר" הזה הוא פנומנלי על פי כל קנה מידה. יכול להיות אדם ישר כמו סרגל, פטריוט, גיבור חיל, משכמו ומעלה ומה שאתם לא רוצים, אבל בלי שהוא יהיה טוב, הוא יישאר הערת שוליים בהיסטוריה. מזכיר לכם את שאול ודוד? לא סתם נוצרה המסורת שישו הוא מצאצאי דוד המלך. מזכיר לכם כל מני מנהיגים ומנהיגים לכאורה שאתם מכירים מימינו? כמובן שזה כך, זה הרי תמיד היה ותמיד יהיה.

בכל אחד ואחת מאיתנו יש את הטוב הזה ורובינו גם מיישמים אותו, מי יותר ומי פחות. הבעיה היא שזה בהמון מחוות קטנות ובלתי ניכרות לכאורה שהרבה פעמים אנחנו לא מבינים את האפקט המצטבר העצום שלהן.  האתגר הוא לא להכנע לרצון "להיות בסדר", ולא להסתפק בסטטוס קוו של השלום הרומאי ולקבור בשקט ובמהירות את כל מה שמאתגר אותו . זה לא תמיד נחמד ונוח להמנע מכך, אבל זה מה שהופך את אלוהים, יהיה אשר יהיה, לנוכח בחיינו.

16 תגובות בנושא “הסוד הכמוס של האנשים הטובים

  1. תודה על פוסט מרתק. תמיד ידעתי שישו היה בעצם מהפכן יהודי, אבל לא ידעתי מה בדיוק התחולל שם… "לעשות משהו טוב זה לעשות משהו למען האחר רק משום שהוא ביקש זאת." (…) מעשה טוב הוא עזרה למי שזקוק לה, בלי תנאים ובלי תירוצים." אכן, זו התורה כולה.

  2. ישוע אמר בעצמו שהוא והאב הם אחד, ושהוא המשיח. וזה משאיר לנו 2 ברירות אם אנו מחפשים לדעת את האמת. הראשונה היא שהוא שקרן ואיננו אלוהים ולכן גם שחצן מגלומן שהסיט אנשים לשקר ולהתרחקות מאלוהים. האפשרות השנייה היא שהוא מי שטען שהוא וזה אלוהים בדמות בנו. ולכן הוא המשיח, אלוהים לא רק חי וקיים אלא הוא זה שמאפשר לי לכתוב את התגובה הזו, בין שזה רצונו או שזה מסבלנותו.

    אישית לי אין יותר שאלה אם ישוע היה שקרן או שהוא היה התגשמות נבואות שאלוהים דאג שיכתבו בתנ"ך מאות שנים קודם, כי הוא ידע והוא אלוהים. תקראו את ישעיהו פרק ז פסוק 14. תקראו את ישעיהו פרק ט פסוק 5. תקראו את ירמיהו פרק ל"א פסוק 30.

    לי זה נאמר על ידי אלוהים שהייתי הרחק ממנו, גם בלב וגם בארץ רחוקה מפה. ורק חצי שנה אחרי הלכתי לקרוא את התנ"ך, לראות אם זה חלק מהתכנית של אלוהי אברהם יצחק ויעקוב. ולתדהמתי גיליתי שמה שנאמר לי לי ישירות מאלוהים, ולא על ידי אף אדם, אכן נכון. וכתוב מבראשית בתנ"ך.

    1. יותם,

      קשה לי לחלוק על מה שאתה מאמין שאלוהים אמר לך, אבל בדבר אחד אני בטוח: ישו לא אמר וגם לא חשב שהוא אלוהים.

  3. אורן שי.

    כיהודי אתה בטבור של ההתרחשויות הרוחניות, ומיום היוולדך, שמעת על מה שאלוהים עשה לעם ישראל, ואף ראית בהיות המדינה היהודית חוזרת מהגולה, שדבריו בתנ"ך מתקיימים.. כרגע התנ"ך הוא המקור שלנו להסכמה.

    אם אתה רוצה תבדוק בעצמך מה שכבר כתבתי, כי בחרת להתעלם מהפסוקים שהבאתי מהתנ"ך. אחד מהם בישעיהו אומר שהוא יבוא מבתולה, שאלוהים עמנו ייקרא לבן שייוולד מבתולה.

    אין לי מושג אם קראת על ישו, שזה ראשי תיבות של יימח שמו וזיכרו, במקורות של מתנגדיו היהודים, או בקוראן, שבכלל מעוות את כל המקורות לפניו כולל התנ"ך, או בנישונל ג'אוגרפיק.
    הישו האלה אינם מענייני שלי או של כל כבשה שאלוהים הכין לשמוע את קולו.

    ישוע צוטט על ידי שליחיו היהודים, אנשים פשוטים דייגים ומוכסים ואף רופא אחד, אומר פעמים רבות שהוא האדון המשיח והוא והאב אחד הם.
    אתה בטח לא יודע אבל המילה אלוהים היא ברבים. אל ברבים. ספר בראשית נפתח בפסוק " בראשית ברא אלוהים" כל הדמויות השונות בהן אלוהים משתמש להתגלות הן אחד. ולכן ישוע הבן ואלוהים האב הן אחד.
    בתנ"ך כתוב שרק אלוהים יכול להושיע. ועם זאת בפרק נ"ג בישעיהו כתוב שזרוע ימין אלוהים תבוא כיונק, כבנאדם, והוא ימות עבור חטאינו.

    אז אם אתה מדבר בשם ישוע, תכיר אותו קודם בחסד אלוהים. אחרת אתה נשמע כמו האויב של אלוהים שמדבר שקר בשם אחרים.
    אני דיברתי אליך דברים שאינם דבריי או דעתי האישית, זוהי דעת שכתובה לך כמו לי בתנ"ך.
    ואני מאחל לך שתזכה לנס שירכך את לבך לפנות לאלוהים ולבקש ממנו להראות לך את דרכו והאמת שלו בחסדו לקבל ממנו רחמים ולחון אותך על חטאיך.

  4. אורן,, אין לי בעיה עם היחס שלך לאמת באופן כללי, יחס לא מעמיק ולא רציני.
    אמרתי לך כבר,… הצאן של אלוהים שומעות את קולו, והולכות אחרי הרועה הטוב.
    תגובתי היתה לכל מי שנתקל בפוסט שלך, שנשען על דברים מהמאה הראשונה, ומהתנ"ך שכפי שנמצא במגילות קומראן, והוכח שהתנ"ך לא השתנה לפחות 1000 שנה. אלף שנה לפני תחילת הספירה, ממה שנהוג לחשוב שהוא הולדת המשיח. ואתה היום אלפי שנים אחרי האירועים הללו, מדמיונך, לוקח עובדות שרק אלוהים יכל להביא לקיום ולהתרחשות ולמילוי הנבואות, ומנסה להפגין כמה אתה חכם. ומעוות ומשנה, ויוצר באמצעות אמיתות שקר אחד גדול.
    רק שחוכמת אלוהים היא טיפשות בעיני מי שהוא בן השטן ואוהב העולם הזה. מי שאינו מוכן ורוצה להקריב את חייו העצמאיים לטובת תוכנית אלוהים עבור אוהביו, לא ימצא בתכניתו חוכמה. אבל תוכנית אלוהים לאוהביו היא הרבה מעבר לחוכמת אדם, היא אהבתו המושלמת בבנו.
    ורק הוא שרואה ללב יכול לגלות זאת למי שהוא חפץ.
    והגילוי הזה קורה בלב ולא בשכל.

    עדיין מאחל לך שתיחלץ מיד השטן, ותמצא את אלוהים ותהיה באהבתו הנצחית..
    את השמועה מישעיהו פרק נ"ג בטח כבר קראת, ואמן שתבקש את אלוהים בלב שבור יום אחד.

    באהבת ישוע

    1. קודם כל התנ"ך שנמצא במגילות קומראן הוא מהמאה ה-2 לפני הספירה. בכלל, התנ"ך נכתב במאות 6-7 לפנה"ס אז כמובן שלא יכול להיות שהוא לא השתנה במשך 1000 שנה לפני ישו.

      חוץ מזה, אתה קראת את התנ"ך שבמגילות קומראן? את כולו? כמובן שלא. לא הכל השתמר, לא הכל פוענח, וגם את מה שכן, גורמים נוצריים דואגים משום מה שלא יפורסם. יש לך רעיון למה?

    2. תיקון קטן למה שכתבתי בתגובה הקודמת. איפה שכתוב "התנ"ך נכתב במאות 6-7" צ"ל "התנ"ך החל להכתב… ". הטקסט נכתב ונערך במשך זמן רב. הגרסא שאנחנו מכירים כיום היא מהמאה ה-4 לספירה לערך. רק אז נקבעה גירסא קנונית שאסור לשנות בה אפילו אות. כמובן שהדברים אמורים לגבי התנ"ך העברי.

  5. לכל מי שנתקל בפוסט השקרי הזה ולכותב אותו אורן.
    אני כותב לך ולשאר הקוראים את הדברים הללו באהבה אליכם בשם ישוע האמת הדרך והחיים.
    לא משנה כמה תתאמץ, אתה רק מעורר את מי שקורא לחקור בעצמו את העובדות. ויש ספר שנכתב על ידי מי שלא האמין וחקר, ונהייה מאמין כדברו, שנקרא "עדות המחכה לפסיקתך ", על מהימנות התנ"ך, ועל מהימנות הברית החדשה.
    אורן….. את ישוע מסרו ממשפט הסנהדרין היהודים לרומאים, והרומאים צלבו, וכך כולם חטאו ואשמים, כי לא יכלו לקבל את מעשיו ואהבתו למי שחפץ בכך, והדרך היחידה להשתיק את אהבתו שהם ידעו היתה שנאה באמצעות רצח הבשר. אבל הוא ידע שיקום לתחייה כי האמין לאלוהים בכל רגע ומצב. ולכן אהבתו לא השתנתה ולא הפכה כמו אצל בני אדם אחרים לשנאה ולרצח.
    גם אתה אורן, עושה מאמצים לרצוח את האמת. וכתוב בתנ"ך: תהילים קי"ח " אבן, מאסו הבונים– הייתה, לראש פינה.
    מאת יהוה, הייתה זאת; היא נפלאת בעינינו.", ועוד כתוב עליו ישעיהו ח פסוק י"ד " וְהָיָה לְמִקְדָּשׁ וּלְאֶבֶן נֶגֶף וּלְצוּר מִכְשׁוֹל לִשְׁנֵי בָתֵּי יִשְׂרָאֵל לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ לְיוֹשֵׁב יְרוּשָׁלָ‍ִים. טו וְכָשְׁלוּ בָם רַבִּים וְנָפְלוּ וְנִשְׁבָּרוּ וְנוֹקְשׁוּ וְנִלְכָּדוּ."
    ואתה כרגע נופל ונשבר על האבן הזאת מאת אלוהי אברהם יצחק ויעקוב. ש "בן נתן לנו שתהיי המשרה על שכמו".
    מי שמעוות ומסלף כי הוא מסרב לקבל את אהבת אלוהים ומעדיף את שקריו, יחפש תמיד את מה שמצדיק אות חייו כמו שהם, את דרכו שלו. "כולנו כצאן תעינו איש לדרכו פנינו ויהוה הפגיע בו את עוון כולנו" ישעיהו נ"ג .
    ולשקר הזה יש סוף, הוא זמני, וניתן לכולם זמן והזדמנות בחסד אלוהים. הגוף שקיבלת בחסדו, יסיים את תפקידו ברגע אחד, במצמוץ עין אחד. ואז כל אחד ונפשו יעמוד למשפט. שישפוט את הדברים באש שהיא מבחן למה שאמת. בכל אופן, אין לי מה להוסיף לדבריך וסילופיך.
    יש היום אינספור מחקרים ועדויות על אמינות התנ"ך. אלוהים אינו צריך שנוכיח את האמת. הוא האמת. והוא יפתח את הלב של כל מי שמחפש אותו והוא יראה לו את האמת. כי רק לב שאלוהים ריפא יכול לראות מה שאמת. וכדי שאלוהים ירפא באהבה הוא יפעל למי שרצונו לשמוע את אלוהים ולאלוהים. כתוב בירמיהו כ"ט " כִּי אָנֹכִי יָדַעְתִּי אֶת-הַמַּחֲשָׁבֹת אֲשֶׁר אָנֹכִי חֹשֵׁב עֲלֵיכֶם נְאֻם-יְהוָה מַחְשְׁבוֹת שָׁלוֹם וְלֹא לְרָעָה לָתֵת לָכֶם אַחֲרִית וְתִקְוָה׃ יב וּקְרָאתֶם אֹתִי וַהֲלַכְתֶּם וְהִתְפַּלַּלְתֶּם אֵלָי וְשָׁמַעְתִּי אֲלֵיכֶם"
    ועל כך כתוב בתנ"ך, למי שרוח אלוהים מכוונת אותו…. "לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי"…….
    אלוהים רואה ללב והוא לבדו יושיע.
    באהבת ישוע

  6. אורן
    קשה להחביא את האמת. גם את השקר בליבך קשה להסתיר.
    בפוסט עצמו כשניסית להוכיח שהוא לא מה שהתנ"ך והברית החדשה מעידים לנו, אז ציינת בעצמך שבקבר שמצאו לדבריך היה כתוב ישוע.
    כדי להוכיח טענותיך וחוכמתך, ממש פירטת וציינת שבקברים היה רשום ישוע.
    אבל בתגובותיך לדבריי, אתה ממשיך לדבר עליו בשמם הגנאי ישו, י ש ו, שזה ראשי תיבות שאתה בטח מכיר. יימח שמו וזיכרו.
    אמרת " ישו מעולם לא טען שהוא אלוהים" אז הוא כן טען, ואתה או לא מבין את הכתוב וטוען להיותך חכם, או שאתה מסרב מטעה ומסלף. וגם אתה רגע לפני זה בפוסט של עצמך קראת לו ישוע בנסיונך לשלול את העדות עליו בתנ"ך ובברית החדשה (ירמיהו ל"א פסוק ל"א- הנה ימים באים וכרתי עם בית ישראל ובית יהודה ברית חדשה, לא כברית אשר כתי איתם בהחזיקי בידם להוציאם מארץ מצריים".
    אתה לא תצליח לעולם למחות את שמו וזיכרו.
    הוא עצמו אמר," השמיים והעולם יעברו ודבריי לא יעברו"
    ומי שאוהב אותו ימצא אותו וישמע את קולו. ואלה הם אוהבי האמת, שאפילו המוות ושר המוות אינם יכולים להרתיע בשל אהבתו של אלוהים בישוע.

    באהבת האמת, באהבת ישוע
    גם באהבתו אליך, אורן, כל עוד חסדו כאן גם לך

    1. יותם,
      קודם כל סליחה שהשתמשתי בשם אחר ולא בשם "ישוע". זה נעשה בתום לב ולא משום כוונה רעה. מבטיח להשתמש מעכשיו רק בשם האמיתי והנכון, "ישוע".

      שנית, אני רוצה לשאול אותך, מה אכפת לך להאמין שלפני 2000 שנה בערך, חי ולימד בארץ ישראל איש מאוד מאוד חכם וטוב לב, שלימד דברים חכמים שכדאי לאמץ כדי לחיות חיים טובים יותר? למה אתה צריך להאמין שהוא אלוהים?

  7. אורן

    אינך מכיר את אלוהים, ולכן אתה מדבר ככה. בגאוותנות, על דברים שאינך מכיר. אינך מדבר מנסיון.
    אתה מתאמץ לקבל אישור מבני אדם ולהצדיק את דרכך שלך.
    הדרך של המאמינים היא הפוכה משלך. הם לא בחרו בה בעצמם.
    הם נבחרו, כדי שלא יוכלו להתגאות שזה היה בכוחם. " הֵן בַּחֶסֶד נוֹשַׁעְתֶּם עַל-יְדֵי הָאֱמוּנָה; וְזֹאת לֹא מִיֶּדְכֶם, כִּי אִם מַתְּנַת אֱלֹהִים הִיא. אֵין זֶה נוֹבֵעַ מִמַּעֲשִׂים, כְּדֵי שֶׁלֹּא יִתְגָּאֶה אִישׁ; שֶׁהֲרֵי מַעֲשֵׂה יְדֵי אֱלֹהִים אֲנַחְנוּ, בְּרוּאִים בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ לְמַעֲשִׂים טוֹבִים אֲשֶׁר אֱלֹהִים הֵכִינָם מִקֶּדֶם לְמַעַן נִחְיֶה בָּהֶם."

    אלוהים מגלה לרבקה שיש לה תאומים בבטן, ואומר לה מראש שהרב יעבוד צעיר, כלומר הבכור יעבוד את הצעיר. יעקב נבחר עוד בבטן, לפני שעשה מעשה אחד. איש לא יצדק בגלל טוב ליבו, בגלל מעשיו מול אלוהים מושלם.
    כתוב "כל צדקותינו כבגד עדים", הצדקות שלנו הם כבגד מלוכלך לפני אלוהים קדוש.

    אורן איש אינו יכול להכיר ולהאמין בפלאים שאלוהים בוחר לעשות מבלי שאלוהים יגלה לו.
    כתוב בתנ"ך: לאלוהים הנסתרות ולנו הנגלות.
    אם אתה מצהיר שאתה יודע, ואינך מושפע בלב לפנות לאלוהים, אתה תישפט באש האמת, על הדברים שאתה אומר ומלמד.
    גם אני אשפט על הדברים שאני אומר כעת. ולא רק על המילים אלא גם על המניע, אם זה מאהבת אלוהים נאמר או מרצון עצמי.
    אי אפשר להסביר למי שאוהב יותר את עצמו מאשר את אלוהים למה אתה אוהב את אלוהים יותר מאשר את עצמך. זה שני סוגים שונים שאינם אותו הדבר. אין ביניהם אחדות לעולם. יש להם אבא אחר, הראשונים הם בני השטן, האחרים הם בני אלוהים.
    ישוע אמר "מי שאוהב את עצמו את אביו ואת אמו ואחיו ואשתו יותר ממני, אינו ראוי לי"
    "מי שיאבד את נפשו ימצא אותה, ומי שמצא אותה, יאבד אותה לנצח"
    אלוהים ברא אותך עם שכל, אבל השכל אינו יכול להבין את יוצרו לבדו, רק בלב אלוהים מקרב אותנו אליו.
    אם אינך זקוק לאלוהים אז מדוע אתה מנסה להבין, ושואל על היחסים בין אלוהים למאמיניו כל כך הרבה.
    איני רוצה תשובה ממך, היום אני יודע יותר על הלב משידעתי כל חיי לפני הישועה מאלוהים.
    ישוע אמר שמי שלא מכנס אליו מפזר.
    אי אפשר לברוח מהאמת של אלוהים.
    ולא משנה כמה תנסה.

    לכן ישוע בא. והוא אמר שכתוב עליו בכתובים בנביאים ובמגילת ספר, תהלים.
    רק מהמקורות שאלוהים בחר שיכתבו את דברו, אתה בכלל יודע עליו. הם אהבו אותו, כי הוא אהב אותם ראשון.
    הם נתנו את חייהם כי הם רצו את החיים שיש להם בו לנצח.

    והוא אמר: לפי המקורות האלה וגם בהתגלויות למי שהוא בוחר, שהוא המשיח, בן האלוהים שכתוב עליו שהוא אלוהים.
    בישעיהו כתוב ", כִּי-יֶלֶד יֻלַּד-לָנוּ בֵּן נִתַּן-לָנוּ וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה עַל-שִׁכְמוֹ וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ אֵל גִּבּוֹר אֲבִי-עַד שַׂר-שָׁלוֹם׃ ו לם רבה (לְמַרְבֵּה) הַמִּשְׂרָה וּלְשָׁלוֹם אֵין-קֵץ עַל-כִּסֵּא דָוִד וְעַל-מַמְלַכְתּוֹ לְהָכִין אֹתָהּ וּלְסַעֲדָהּ בְּמִשְׁפָּט וּבִצְדָקָה מֵעַתָּה וְעַד-עוֹלָם קִנְאַת יְהוָה צְבָאוֹת תַּעֲשֶׂה-זֹּאת"

    וכל השמות האלה הם שמותיו של אלוהים.

    ואם הוא אמר זאת, והוא בעצם בנאדם, טוב לדבריך שלך, ולא מה שהוא טען, הרי שהוא שקרן ומטעה.
    ועל זה עניתי לך כבר בתגובה הראשונה שלי אליך, תבדוק.
    רק שבסטנדרטים המקולקלים והחולים שלנו, שקרן מטעה יכול להיקרא טוב. אז לא, זה לא טוב, זה רע לשקר. זה מוביל לאסון.

    אני אומר לך באהבה. אם תחפש אותו בכל לבבך, תמצא אותו.
    אם אתה מחפש חכמה וכוח, אתה תישאר נפרד ממנו לנצח

    באהבת אלוהים בבנו

  8. אורן
    הסיבה שאתה רוצה לקחת ממנו מה שבא לך, ולא לשמוע אותו, מראה שאתה לא מוכן להשתנות, אתה ממשיך לקחת מה שבא לך מכל דבר, ולא להיכנע לטוב שאלוהים רוצה בשבילך. והוא לא יכריח אותך להקשיב לו.
    אתה ממשיך בדרכך שלך, אין אצל אלוהים שברא הכול, כניעה בתנאים שלך.
    אתה לא תשנה בבשר את חוקי הגרביטציה, כי אתה בוחר לקחת רק את חוק המיתקף ותנע.
    אבל אלוהים יכול לשנות את הפעולה של החוק הזה עלינו כי הוא ברא את החוקים האלה.
    אז אמת חלקית היא כמו שקר.
    אם אינך שומע לאמת כולה, אתה גנב ושקרן.
    ישוע אמר: אני הדרך האמת והחיים, איש אינו יכול לבוא לאב אלא דרכי, כל מי שלא נכנס בשער, הוא גנב, ופורץ ואינו שייך לעדר שלי

    באהבת השה התמים

    1. יותם,
      לא אני לוקח ממנו רק את מה שבא לי, אלא אלו שהמציאו את הדת הנוצרית בשמו. לא אני הכרזתי על שמונים אחוז מהבשורות כ-"כפירה", לא אני הכתבתי דוגמות או העלתי על המוקד אנשים שסרבו לקבל אותן.

      אתה כל הזמן כותב, "ישוע אמר… " אך מצטט מה שנאמר בשמו על ידי אנשים שבמקרה הטוב עיוותו את הנאמר ובמקרה הגרוע בדו מליבם דברים שלא נאמרו.

      אם אתה רוצה לדעת מה ישוע אמר באמת, ולמה הוא התכוון באמת, חפש את ישוע האדם. זה שנולד לנערה צעירה, והיה לו אבא בשר ודם. זה שהיה אחד האנשים הכי חכמים שחיו אי פעם, זה שבחר להקריב את חייו כדי לנצח את רומא ואכן ניצח אותה.

  9. אורן
    לבי אינו שמח במי שבוחר לחיות בחטא. רחוק מאלוהים.
    אם אתה אומר לי על עדות של אנשים רבים שמדברת על משהו טוב שרק אלוהים בטובו יכול לעשות, שדורש להניח לחיים האגואיסטים ולהקשיב לאלוהים מושלם וטוב, שזה פרי דמיונם, שפטת את עצמך,,,, אם זה מדמיונם של כה רבים שהכתובים מרשיעים אותם ללא כפרת אלוהים, והם מקבלים בכוח אוהב ועל טבעי את העובדה שהם רעים בטבעם האנושי,
    אז למה שהחוק הזה שכעת אמרת על העדות על ישוע, לא יהיה עליך. אתה כמוהם בודה דברים מרצונך. ומהאינטרסים שלך.
    36 שנה שאלתי איך אני יכול לאהוב עם כל התנאים השבירים שאין לי שליטה בהם.
    וראיתי שאני עם כל הרצון הטוב, אכזר כמו כל בני האדם.
    ואת זה אני אומר לך אחרי ש 9 שנים עבדתי בליווי 24 שעות של נכי צה"ל משותקים או פצועים קשה מפצצות.
    ורק גיליתי שאיני יכול לעשות טוב לאחד ורע לאחר.
    חייב להיות טוב מוחלט או שהחושך הוא רב ואין תקווה.
    מעולם לא ציפיתי לישועת אלוהים ובטח לא על ידי בנו שנודע והודיע את דבר אלוהים, ומהימנות התנ"ך לכל העולם.
    המשך בדרכך. אני מקווה רק שיימאס לך ותחפש אותו, ובעיקר אני מתפלל לרחמיו עבורך.
    כי אינך יודע כמה עלובים אנחנו בצדקותינו.
    אם תרצה לדבר בלב פתוח, ולבקש אותו, שיתגלה לך, אני אשמח לדבר אתך בארבע עיניים.
    ואורן אני מזכיר לך שכל הטיעונים שלך על סילוף התנ"ך והברית החדשה, למרות תקומת מדינת היהודים מול עיניך כמו שנכתב לפחות לפני 2000 שנה, מעמידים את גישתך וניסיונך בסימן שאלה, האם אתה מתייחס לעצמך ככה ולאחרים גם? או שאתה חושב שאתה טוב בעצמך ודובר אמת והם היו שקרנים. בכל מקרה
    גם אם תגיב כדי לערער ושוב לערער ושוב לערער, איני מוצא יותר טעם להגיב כאן לך.
    זה הבמה שלך שאתה אוהב. ואתה רק תיפול ממנה.
    אבל אם באופן אישי וקרוב ללב תרצה לדבר בארבע עיניים…. אגיב ואצור אתך קשר.
    אבל אם אתה בטוח בידיעותיך… שאלוהים ירחם עליך וישיב אותך

    1. יותם,

      שום נבואה לא התקיימה. אתה לוקח גם את הכתוב וגם את מראה עינך ומבין אותם בהתאם להבנתך. האם גם אני עושה זאת? כמובן שכן. לא טענתי מעולם אחרת. לכן מגוחך שאתה מכנה אותי שקרן. אני כותב מה שאני מבין ואני לא מבין הרבה. זו חכמה מאוד קטנה להגיד לי שאני טועה. זו רשעות וקטנוניות לקרוא לי שקרן.

      אם היית באמת מוצא את האהבה שאתה מחפש, לא היית רואה במה שכתבתי איום ולא היית מרגיש חובה להזהיר ממנו אחרים.

      יש הסבר לכל הדברים במעשי האדם ולא במעשי אלוהים. אני מאחל לך שיום אחד תבין זאת

כתיבת תגובה